2016 m. rudenį mūsų mokykla iš Lenkijos -  Boratyno mieste esančios  gimnazijos – sulaukė pasiūlymo bendradarbiauti. Taip atsirado edukacinis projektas pavadinimu „Pasaka moko, pasaka kalba, pasaka pasakoja stebuklus“, kuris buvo išsiųstas  Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondui.

Su nekantrumu laukėme žinių dėl projekto finansavimo.  Pirmosiomis balandžio dienomis sulaukėme laiško, kad projektą patvirtino ir jis bus finansuotas. Nuo pirmųjų dienų, kai mokykla sužinojo, kad dalyvaus projekte, buvo pradėta intensyviai ruoštis. Atsakingos mokytojos aptarė darbų planą, atliko skirtus pasirengiamuosius darbus. Kūrybiškoms sieloms buvo leista atsiskleisti logotipo bei plakato kūrime. Dalyvaujantys mokiniai dirbo ties kraštovaizdžio, istorijos ir literatūros temomis, o visa mokyklos bendruomenė padėjo ieškoti įvairių senųjų patiekalų receptų.

Pats darbingiausias pasiruošiamasis darbas buvo pasakų išdėstymas. Sunkiausia pasaka pasirodė apie karaimus. Nors karaimai ir gyvena visiškai šalia Vilniaus – Trakų, visgi apie juos, kaip supratome, žinome labai nedaug. Žinojome, kad jie XIV a. pabaigoje buvo atvesti iš Krymo į Lietuvą kunigaikščio Vytauto Didžiojo iniciatyva. Mūsų užduotis buvo susipažinti su Karaimų kultūra ir ją pristatyti trumpoje pasakoje. Pasakos pagalba parodysime, kaip jauna karaimė ruošiasi vestuvėms, taip pat parodysime, kaip statomi namai su trimis langais nuo kelio. Vienas langas, pagal tradiciją, skirtas Dievui, antras – šeimininkui, trečias – kunigaikščiui Vytautui Didžiajam.

Ruošiantis projektui buvo sudarytas Vilniaus žemėlapis su trasomis, kurias verta pamatyti. Žemėlapyje yra pažymėti Aušros Vartai, Šv. Dvasios cerkvė, rotušė, Šv. Onos bažnyčia, paminklas Adomui Mickevičiui, Vilniaus Katedra.

Abiejų mokyklų mokiniai susipažino organizuotoje vaizdo konferencijoje, taip buvo pralaužti pirmieji ledai. Tikimės, kad projekto metu bus surasta daug naujų draugysčių tarp mokinių. Mokyklos apgalvojo ir būsimo laisvalaikio veiklą. Ruošiantis projektui mokiniai gilino žinias apie savo gimtąjį kraštą, taip pat, turėjo galimybę realizuoti savo kūrybiškumą bei artistiškumą.

Tokie projektai įtraukia ne tik dalyvaujančius, bet ir visą mokyklos bendruomenę.